onsdag 1. oktober 2008

SOLNEDGANG


Som du kan se har ideen min vert å ta bilde av en solnedgang. Jeg ville ha noe i forgrunnen for å skape fotoet litt mer spennende. Personen peker opp mot interessepunktet og du ser skyggen av han eller mer en silluett. Det er lite lys men lyset er med på å gjør person flat. Du kan se inn i bilde så det er dybde. Fagene har en gradering fra det blåe til lyseblå så fra gult til rødt noe som skaper et itteresant bilde. Både forgrunnen og bakgrunn er i det gylne snitt og de har en bra harmoni sammen. Bilde har kontraster mellom det lyse og mørke og varm kald kontrasten, og har bevegelse i fotoet. Bilde er tatt av et speilreflekskamera. Det at bilde er i stående format gjør at det er mer itressant. Det jeg kunne gjort betre var at jeg hadde vert tidligere ute når jeg skulle ta bilde av solnedgang, da kunne jeg fått mer spill i fargene. Det jeg har lært er at det er vanskeligt å ta bilde sent på kvelden.

3 kommentarer:

Ruth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ruth sa...

Dette bildet var bra, fordi du har klart å skape balanse i bildet, det at personen sitter på den ene siden, kunne blitt ubalansert, men fordi han peker mot den andre delen av bildet, skaper balanse, og trekker oppmerksomheten mot interessepunket. Horisonten ligger også bra plassert, den ligger nedenfor midten, noe som var bra for komposisjonen. Når horisonten kutter av midt på bildet, kan det fort bli kjedelig. Det gjorde ikke du. Bra! Havet i bakgrunnen, det er veldig bra. Det er med på å gi liv til bildet ditt og bevegelse. Fargenyansene fra det mørke til det lyse, er veldig bra. Det ble også et spill mellom det varme og det kalde, som var ganske bra.

Anonym sa...

NICE! :D