onsdag 1. oktober 2008

BLOMST


Ideen bak bilde var at jeg ville ta et fargerikt bilde som var under høstkattegorien. I bilde ser du at blomstene blir gjenntatt og det er en rytme i bilde. Blomstene overlapping hverandre. En har interressepunkt i bilde og det gylne snitt. I bilde er det bevegelse og følelse av rom. Bakgrunn er uskarp og i grønt, noe som er med på å framheve de rosa blomstene. Bilde er veldig lys dette på grunn av lyset ute. Bilde er tatt av et speilreflekskamera. Makro instillingen på kamera har vert med på å få med alle detaljene i bilde noe som gjør bilde enda spennende. Bilde har en god komposisjon med skrålinjer. Det jeg kunne gjort anderledes er at jeg hadde tatt bilde senere på dagen fordi bilde var for lys, viss jeg redigerte bilde mørkere så mister jeg alle detaljene på blomstrene. Det jeg har lært er at det er viktigt å ta bilde rett tid på dagen fordi da er lyset best.

Ingen kommentarer: