onsdag 1. oktober 2008

BLOMST


Ideen bak blide er og skape en høststeming, der du ser blomsrene som har en høstfarge, rødt, gult og oransjt. Blomstene begynne og visne litt men enda er de vakre. Reindråpene er med å forsterke høstfølelsen og skaper en inntresang forgrunn. I bilde har du varm kald kontrasten der fargene er kalde i bakgrunn og varme i forgrunnen. Bakgrunnen er gjort uskarp og det framhever blomsene enda mer. I forgrunne er det et grønt blad som en med på å framheve blomsten. Det er mye bevegelse i bilde og rytme, gjenntakelse. Den største blomsten i bilde er plassert i interressepunkte noe som skaper en større romm følelse fordi blomstene bak er ikke så store. Det er overlapping og det gylne snitt i bilde. Jeg har brukt et speilreflikskamera. Dagslyset treffer blomten i forgrunnen. Det jeg kunne gjort andarledes er at jeg burde fått blokke i forgrunnen klarere. Jeg har lær hvordan jeg stiller fokus på kameraet med å skille forgrunnen bakgrunnen.

Ingen kommentarer: