søndag 24. mai 2009

Foto


Jeg synes det har vert interessant å jobbe med foto. Det har gjort at jeg har hatt en stor utvikling i å ta bilder. Når vi startet på høsten, hadde jeg et kompaktkamera, der vi lærte og bruke nærfokus. Jeg tok mange bilder av blomster i hagen. Vi lærte noen lette huskeregler for å ta betre bilder, døme, gå nærmere motivet, skal enn ta bilder av utsikt så ha noe i forgrunnen som kan skape et interessant bilde, eksempel noen personer. Etter hvert begynte vi å lære om lokker og blender, noe som gav meg større muligheter til å utvikle meg. Jeg tok bilder av vann som rant, der jeg fikk utforske med lokker- og blendertid å se hvilke uttrykk og stemning som kom. Jeg har også lært å bruke studio, hvordan jeg skal ta gode protrett bilder, at det skal være et glimt i øynene. Jeg synes at foto er et bra hjelpemiddel til å formidle følelser, stemning, skoleoppgaver, skal en beskrive en prosess er foto et viktig hjelpemiddel, og da er det kjekt å kunne bruke det. Foto er noe en får bruk for i livet. Når en skal i selskap, bryllup, spaserturer, barnedåper, jobb, skole osv kan et bruke foto til å ta vare på minner.

Ingen kommentarer: