onsdag 18. mars 2009

PORTRETT

Jeg har tatt et bilde som hører til under kategorien portrett. Bilde er tatt med et speilreflekskamera. Iden bak bilde var å ta et portrettbilde der jeg fikk fram en stemning i bilde, harmonisk, fredelikt, behagelig, avslappende, lykkelig. Jeg føler at følelsene kom godt fram i bilde. Bildet har blitt redigert, jeg begynte med å beskjære bilde og etter på økte jeg kontrasten i fargene. Ansiktet til modellen er i interessepunktet, og siden bakgrunnen er uskarp så blir modellen framhevd. Bilde har mye hvit, grått og svart i seg og det at ansiktet til modellen har så røde kinn og letter framhever ansiktet på en bra måte, det samme er sidelyset med på. bilde er et harmonisk, rolig bilde, med skrålinjer som er med på å lage bevegelse. Håret er også med på å lage en bevegelse og gjør bilde inntresant. Det jeg har lært er at når en skal ta protrettbilder er det en stor fordel og gjøre alt en kan før en skal ut og ta bilder, bruke tid på å fikse modellen/modeller, da får en mye gratis.

Ingen kommentarer: