onsdag 18. mars 2009

PORTRETT

Bildet er tatt med et speilreflekskamera og iden var å ta et nærbilde, portrettbilde og jeg ville ha en spennende bakgrunn, enten noe rusta metall, taksteiner, mur vegg, steingård osv. Det ente opp med et hus der det var takstein på veggene. Bildet er blitt redigert litt, med at jeg har økt kontrasten mellom det lyse og mørke. Modellen i bildet er midtstilt men jeg føler det fungerer godt fordi føttene hennes gjør at det ikke ser så midtstilt lengre. Det er mye bevegele i bildet, pågrunn av måten modellen sitter på, og måten linjene i den strikka kåpen hun har på seg. Krøllene i håret er meg på å lage rytme og bevegelse. Taksteinene som er i bakgrunnen er også med på å lage en rytmisk i bildet. Det jeg har lært er at det kan være stilikt å ta bilder med en annerledes bakgrunn.

Ingen kommentarer: