lørdag 3. januar 2009

ØYEBLIKK


Ideen bak bilde var å med uttrykke til den lille jenta når vi kom på besøk til hennes familie. Hun var forveten men med det samme sjenert. Hun hadde et brett smil rundt munnen viss hun våget å se bort på oss. Bilde er tatt med et kompaktkamera, og temaet er øyeblikk. det er et øyeblikksbilde så når jeg tok bilde fikk jeg ikke tid til å hvordan komposisjonen skulle være eller om det ble bra lys osv. Men det er bra harmoni og bevegelse i bildet. hode er i interressepunktet, øynene og smilet til jenta er med på å lage et spennenede uttrykk i bildet. Lyset er et innelys, og det er brukt blits i bildet. Jeg har lært det at øyeblikksbilder kan være spennede, og er med på i minne meg om historier som har vert. jeg kunne gjort ting anderledes med bilde, men siden det er et øyeblikksbilde fikk jeg ikke det samme uttrykke igjen.

Ingen kommentarer: