mandag 5. januar 2009

Hva har jeg lært?

1. termin i faget, trykk og foto har jeg lært mye. Jeg har lært at det er viktig å gå innpå motivet som skal bli fotografert, og da må en bruke nærfokus. Jeg har lært å eksperimentere med foto, bruke lokker og blender, rediger litt på bildene kan gjør bilder mye betre, og det er ikke så vanskeligt som jeg trudde. Mange småting som gjør bildene mye betre.

Foto delen var spennende i faget, me fikk prøve oss fra og lærte nye måter å presentere bilder på. Alle i klassen måtte lage hver sin blogg, der vi skulle presentere oppgavene me fikk på skolen. Blogging var en en grei måte å presentere bilder på, enkelt og oversikteligt.

Faget handler ikke bare om foto, men om trykk, grafikk. Me begynte med et enkelt trykk som me hadde prøvd som små, potettrykk, før vi gikk videre på sjablongtrykk. Sjablongtrykk ble med en gang litt vanskeligere siden vi trykket på tekstiler, men noe som var utrulikt kjekt, samtidikt som me kan bruke det vi trykket. vi gikk videre på et mer komplisert trykkemetode linotrykk, noe som er kjekt vis en ikke gjør feil. Linotrykk er en trykkemetode der me får en skjere vekk det som er hvit, det som ikke blir skjert vekk blir den fargen en trykker med. dett var kjekt, men utfordrenes fordi viss en hadde gjort en feil så kunne en ikke gå tilbake til slik det var, gjor du en ting så var det gjort.
Alt i alt er jeg godt fornøyd med 1. termin i faget. jeg synest alle har hatt en bra utvikling i faget, der me har lært mye, og fått en interresse for oppgavene me har hatt. Noe som jeg håper me skal jobbe me med i 2. termin er lukker og blender, det var oe som jeg synest var utrulikt spennende, fordi en kan gjøre så me spennende med motivene med å bruke lukker og blende.

Ingen kommentarer: